lørdag 18. april 2015

VALG AV MIDDAGSSERVICE

Jeg er ikke veldig dyktig når det kommer til matlaging. Mitt spesiale ligger mer innenfor opphugging og oppvarming. Heldigvis foretrekker mannen min mat det ikke er mekket for mye med, og hans favoritt er egg og bacon, en mann etter mitt hjerte......og evner. Imidlertid er jeg veldig opptatt av interiør og derfor er valg av service veldig viktig for meg, det må gjøres med omhu. Det er en stor investering, samtidig som hvis skapplassen er begrenset, som hos meg, har man max plass til to varianter som må dekke alle behov. Kinkig!!!


Da jeg skulle kjøpe inn service til huset i Frankrike var jeg veldig opptatt av at det skulle reflektere middelhavsstilen og fargene man bruker her nede. Dessverre er nok ikke den franske stilen, som jeg ser det, så raffinert som de selv påstår og som de har fått oss til å tro. Etter å ha vært i diverse magasiner måtte jeg gi opp og ta i bruk min gode venn PCen. Tastet inn "dinner plate" og gikk ut på leting. Som Askeladden; jeg fant, jeg fant. Servicet heter Old Havana er laget i Portugal kjøpt fra en nett butikk i England og sent hit til Frankrike. Man er da intenasjonal.


Det er så vakkert, det er så delikat, de små relieffene fylt med turkisartig transparent glasur. Glasuren er krakkelert noe som gir asjettene enda mer personlighet til serviset. Jeg er kjempefornøyd!

SANNHET: DET IKKE BARE MAT MAN SPISER MED ØYNENE, ØYNENE SPISER OGSÅ SERVICE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar