tirsdag 14. april 2015

DRØMMEHUS I FRANKRIKE

Vi er for tiden i Frankrike. Vi har vært så heldige å fått kjøpe det huset vi har gått å siklet på i 9 år. På en av våre første turer i byen så vi et nydelig hus som lå gjemt bak en hekk. Jeg var veldig frekk å la øyet udannet nær inntil hekken og skimtet et lite svømmebasseng.



Umiddelbart snur jeg mot mannen min og sier; "hvis det huset blir til salgs så kjøper vi det". "Jada" sa han, han var skråsikker på at et så skjønt hus aldri ville komme ut på markedet. Litt senere kjøpt vi et lite landsby hus som vi var veldig fordøyde med.

Så går det 8 år. Hver gang vi går forbi eiendommen sjekker jeg om det er en "til salgs" plakat på huset. Men nei mannen min har nok rett, en slik skatt kommer ikke ut på det åpne markedet.





Så en sen kveld i fjor på bar og bule i opphøyet humør møter vi en norsk kvinne som bor her i Ceret, hun er eiendomsmegler. Under den noe ustrukturert samtalen om hvor høyt jeg elsket byen og hvor godt vi trives i huset vårt sa jeg: "Det er bare en ting som kan få meg til å flytte og det er hvis 59 er til salgs, for det huset har jeg drømt om helt siden jeg kom hit". "Men det er til salgs" svarte hun.
Lang historie kort, vi kjøpte for et halvt år siden og etter en lang oppusning har vi nå flyttet inn og høstet vår første sitronavling.



MORALEN ER: DET KAN VÆRE SMART Å GÅ PÅ BAR OG BULE

2 kommentarer:

  1. De sitronene så veldig innbydende ut. Jeg vet at de er sure, men jeg har lest at litt sitronsaft før hvert måltid gjør at man lettere holder vekten, dessuten hjelper det mot mange andre plager.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for rådet jeg starter slankekuren umiddelbart

      Slett