torsdag 16. april 2015

P-L-D-M SUPERDUPRE ALLBRUKSSKO

I påsken var søsteren min med mann og datter her nede ( Frankrike). Vi hadde mange utrolig  hyggelige måltider sammen. Under disse måltidene ble jeg enda bedre kjent med niesen min på 21 år. Som flesteparten kvinner på hennes alder er hun er veldig interessert i klær og sminke. det kan være lurt å dra nytte av hennes fagkunnskap på området.

Hovedformålet hennes her nede var å kjøpe samme type sko som hun kjøpte da hun var her for tre år siden. Spenningen var derfor stor da familien dro til Lafayette i Perpignan, førte de fremdeles skoene som hadde vært hennes favoritt-sko i tre år? Hun hadde brukt dem så mye at hun hadde slitt seg gjennom sålene bokstavelig talt, og da ljuger jeg ikke engang litt. Av og til er Gud god, for ja, magasinet hadde  P-L-D-M by Palladium. Glad og lykkelig møtte hun opp på kveldens middag med nyervervelsen.



Det var kjempefine sko og jeg bestemte meg uten et snev av betenkningstid å være copy-cat, jeg ville også ha slike sko. Vi vanker ikke akkurat i samme omgangskrets så det var helt greit for henne. Ja, så styrtet også jeg av gårde til Lafayette og kjøpte meg et par. De var utrolig gode å gå i samtidig som de var det min generasjon kaller nette, de kan brukes til shorts, bukse eller kjole. Tre ønsker på en gang. Vips så hadde også jeg fått nye favoritt-sko.


Jeg er så fornøyde med skoene at jeg til og med har kjøpt et par til og et til hver av mine døtre.

VISDOMSORD: HERMING ER EN SNARVEI TIL COOLHET

2 kommentarer:

  1. Min tyske bestemor, Oma, hadde ordtak for nesten alle situasjoner i livet også sko. Hun beskrev pene, pent kledde damer med stygge sko og strømper som " oben oi unten foy" fritt oversatt av en dyslestikker , oppe hurra, nede fydda,

    SvarSlett
    Svar
    1. For et treffende ordtak, relevansen øker dessverre i takt med økende alder og vondere føtter. Her har vi en nisje som skoprodusentene burde kaste seg over. Det er mange av oss og vi har god økonomi.

      Slett