fredag 27. mai 2016

SUPER COOL OPPSLAGS"TAVLE"









Jeg hadde en vegg som trengte litt "pynt". Bilder er vel og greit men jeg hadde lyst på noe med mer struktur, en dekorasjon som ville gjøre rommet mer personlig. Det hadde også vært et pluss hvis det kunne kombineres med et lyspunkt, rommet tenderer mot dunkelt når dag blir til natt.

Etter mye leting frem og tilbake på nettet fant jeg svar på mine udefinerte visjoner, oppslags"tavlen". Jeg hadde ikke hatt noen ide om hva jeg ville ha, men når jeg så den visste jeg med enn gang at dette var svaret.


Den fant jeg på Royal Design. Jeg måtte vente en stund men det var vel vært tiden det tok.
Neste problem: Jeg ville jo ha noe lampeaktig og nå visste jeg hva jeg ville ha. Jeg ville ha en lampe som skulle klypes fast til oppslags"tavlen".

Jeg fant den hos Bolina.

Den heter Lampe Clip Apollo. Det negative ved denne konstruksjonen var at ledningen var heller intetsigende. Hos samme leverandør fant jeg lampen Goldie, som jeg satte i stedet for den opprinnelig. Den passet perfekt.

Bildet er desverre litt utydlig men jeg ber dere legge merke til den gammeldagse bryter anordningen. Man slår lyset av og på ved å dra i snoren. Stilig. Det var med en messingplate som skulle være med men den droppet jeg. Vanskelig å se på bildet men ledningen er også av eldre type trukket med stoff. Det kan ikke bli bedre!

Jeg kjøpte også en lyspære til lampen på Bolina, den var midt i blinken, svakt gylden og med glødetråder inni.

frama-lyspære-125-atelier-globe












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar