onsdag 20. april 2016

UNGE ØYENBRYN GIR YNGRE UTSEENDE

For noe måneder sa min datter til meg: "Mamma du må gjøre noe med øyenbrynene dine, de synes nesten ikke lenger." Etter en rask og nedstemmende titt i speilet måtte jeg gi henne rett. Det som før hadde vært fyldig og rammet inn øynene, var nå redusert til en blek og stussligere variant av hva som før hadde gitt ansiktet karakter.




Et eksempel er filmer hvor en og samme person har en rolle fra gammel til ung. Jo eldre en person skal forestille å være, dess mer fargeløs blir vedkommende sminket. Samtidig blir øyebrynene gjort mindre markante. Farve og størrelse er tegn på vitalitet og ungdom.


Jeg har tidligere brukt øyebrynsblyant men synes at det har vært vanskelig å få til. Nå har den samme datteren som oppdaterte meg på øyebrynenes viktighet for den totale looken, gjort meg oppmerksom på alternativet; øyebrynspudder. Den var utrolig mye lettere å bruke og resultatet ble mer naturlig.....etter min mening.  


Pudderet påføres med en liten, flat skrånende pensel.


Jeg har bare prøvd den varianten son jeg viser over, men det finnes sikkert andre like bra der ute.

Bare for å illustrere hvor karakter-skapende øyebrynene er tar jeg med et bilde av Frida Kahlo. Man kan nesten si ar i de ligger hele hennes personlighet






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar