onsdag 30. desember 2015

TRANGE SKO....HER KOMMER SUPER METODE FOR Å UTVIDE DEM

Julaften, ferdig sminket, pyntet og klar til å dra, men må jeg først rote frem juleskoene. Putter dem i en av alle de posene vi skal medbringe. Vel fremme letes de frem og jeg tar på meg skoene. Da merker jeg at de er innmari trange og husker i det samme at slik har de vært hele tiden. Verre blir de utover kvelden og marsjen rundt granen, vi er litt tradisjonelle der, foregår i strømpelesten.

Men så i dag under en av mine virringer på herr PC kom jeg over et tips som var utrolig smart. man fyller en plastpose med vann. knytter igjen og potter den så inn i skoen. Man må sikkert være nøye med at hele skoen er fylt. Så, og dette har jeg funnet ut, tar man og surrer tape rundt for å være helt sikker på at det ikke oppstår forskyvninger.

Etter dette er gjort, legges skoene inn i en pose som puttes i fryseren. Fordi vann utvider seg når det blir til is vil læret presses utover. (tror man bare kan bruke metoden på sko av skinn-produkter)  Hele sulamitten må ligge i et døgn så alt vannet fryser. Genialt


Etter bruk av denne metoden på skoene kan jeg kanskje se frem mor en julaften som avsluttes med skoene fremdeles på føttene. Hvis ikke jeg nok en gang faller utsettelsens fristelser. At de nok en gang havner uutvidede bak i skapet og at som vanlig avsluttes julaften i strømpelesten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar