fredag 8. mai 2015

FALSKE VIPPER: GUDDOMMELIG OPPFINNELSE

Jeg skrev tidligere i denne bloggen, at jeg med mange triks kunne få håret mitt til å virke fyldigere. Slik er det ikke med øyenvippene. Uansett hvilke produkter jeg bruker, primere og maskara som er best i test,  blir det ikke dådyr blikk. Det var ikke så ille da jeg var ung, men man får både færre, kortere og tynnere øyenvipper i aldringsprosessen. Akk og akk, det er ikke gøy å bli gammel, det må kjempes med alle tenkelige midler. Jeg vil være, som en dame så treffende sa til meg: "Den beste utgaven av meg selv"


Det var nok en gang datteren min som hadde løsningen. Påliming av løsvipper.
Da snakker vi ikke om et vippesett som sitter på en snor og som man limer på for en kvelds bruk. Nei man går til en person ( jeg er feminist, vil derfor holde meg til, som det heter; kjønnsnøytrale uttrykk)
Denne i mitt vedkommende, damen, limer på en vippeforlengelse/fortykkelse på hver av vippene. De bruker et superlim som stort sett holder helt til vippen detter av. Første gangen jeg fikk falske vipper ville jeg ha de lengste og de feteste (man vil jo ha mest mulig igjen for pengene).

Jeg ble kjempefin men jeg syntes de var litt stive og at de hadde en tendens til å vri seg. Derfor prøvde jeg neste gang (nå) en type som hadde tre litt tynnere på samme base. (For hver påliming blir det festet tre litt tynnere hår.)


Ser veldig naturlige ut. Jeg er så fornøyd at jeg vil bruke akkurat de samme neste gang. 

En øyenvipp faller av etter 3-4 måneder. Den må, antar jeg,  ha en viss lengde før man kan bruke den som basis for falsk vipp. Derfor bør man ta påfyll ca hver måned. 

Jeg betalte 1900,- for fullt sett og tror at påfyll etter en måned er ca halvparten. Jeg vet at det også finnes steder som gjør dette rimeligere. 



Det aller beste, etter min mening, ved bruk av falske vipper er at de har en naturlig bøy oppover, i sterk kontrast til det som skjer i aldringen der stort sett alt peker nedover. Det letter blikket og gjør at man får et mye mer våkent og mer ungdommelig uttrykk.

Jeg må si at jeg er hekta, føler meg så fin. Det er egentlig mye mentalhelbredelse i dette. Mye mindre helsefarlig enn antidepressiva er det også. Det er bare helt topp, når du våkner om morgen og ser deg i speilet,så ser du en fresh utgave av deg selv. Kan dagen begynne bedre?

KONKLUSJON: DET FUNKER FOR MEG.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar