torsdag 25. juni 2015

DRIKKE PROBLEMER 2

I motsetning til min mann er jeg bestandig tørst. Jeg er satt sammen på den måten. Jeg plages også av for trange nesekanaler, dette gjør  meg til munnpuster. Veldig usexy og det kan lett medføre sikling som er enda mer udigg. Det krever ikke stor fysiologisk innsikt og kunnskap om kroppens funksjoner for å forstå at munntørrhet er en klar følge av den nattlige pustingen og pesingen og siklingen.


Dessverre liker jeg ikke vann. Cola er min drikk, kalorifri, det er selvsagt for alle oss som er evig vektopphengte. Favoritten er Pepsi Max, sikkert fordi den så lenge har vært billigst, derfor har jeg valgt den av økonomiske hensyn, etter alle disse årene med coladrikking har den gjennom vane blitt min favoritt fluidum. Derfor har jeg et glass med cola på nattbordet for å kunne væte min strupe når jeg våkner og er helt tørr i snutepartiet.

Av og til hender det at jeg glemmer å ta med meg denne nattprovianten. Når jeg våkner nattestid, er jeg ikke våken, jeg er bare litt mindre sovende, på linje med det stadiet som man går i søvne, jeg er egentlig ikke resonnabel og tilstedeværende. I denne semivåkne tilstanden med dehydrert munnhule griper jeg etter colaglasset som ikke er der. Men imidlertid står det en flaske med Johnssons babyolje der. Jeg drømmetenker først, nei, den kan jeg ikke drikke men så sier en annen stemme inni hjernen min at olje er det mest smørende som finnes, og er derfor veldig egnet for tørre munner, jeg setter så flasken mot munnen og drikker.......

Jeg vet ikke hvor lang tid som jeg slumret, men det var en god stund ...tror jeg. Jeg var kjempekvalm da jeg halvveisvåknet, jeg hadde en smak i hele meg som ikke kan beskrives som annet enn såpeaktig med et hint av metall. Jeg hadde et svakt hukommelsesspor av det inntrufne, jeg vurderte å gå å kaste opp, men tenkte sløvt at kanskje det ville være litt lakserende og derved slankende, og dessuten var det et babyprodukt og sikkert ufarlig. Fornøyd med dette fornuftsfrie resonnementet tasset jeg i ørska ut på kjøkkenet, hentet et glass med cola og la meg igjen.

Meg bekjent har jeg ikke tatt nevneverdig skade av denne eliksiren, og for de interesserte, den lakserende effekten uteble. 

Det som er riktig ille er at jeg ikke lærte av mine feil. Det gikk bare noen måneder så skjedde det samme igjen. Derfor smører jeg nå føttene mine med olivenolje når jeg legger meg. Skulle jeg ta en slurk av denne flasken er det som vi alle har lært av Jamie Oliver, bare sunt.

DET ER MED TØRSTEN SOM MED ALT ANNET,  BÅDE FOR LITE OG FOR MYE ER GALT.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar